GSC Award 2025 – Παρουσίαση των ταινιών που συμμετέχουν
“Africa Star” Κινηματογράφηση Γιώργος Ραχματούλιν GSC
Το GSC έστειλε μια σειρά ερωτήσεων, εδώ οι απαντήσεις.
Με τι φώτα δούλεψες στην ταινία, δυο λόγια γιατί διάλεξες αυτά.
Το πρόγραμμα των γυρισμάτων οργανώθηκε πολύ καλά από την 1AD Ελένη Νικολάου και σε συνδυασμό με τις 30 μέρες γυρίσματος που εξασφάλισε η παραγωγή, μας δόθηκε η ευκαιρία για πιο μεγάλα στησίματα…
Δουλέψαμε το OPTEX Aura soft 4K για τις απαλές νυχτερινές κόντρες και για τα “καπέλο” γεμίσματα με το φως πάνω σε γερανό.
Συμπληρωματικά είχαμε παλιά 2.5 -4 ΗΜΙ Fresnel και για πιο στοχευμένα highlights κάποια ARRΙ M40 και Μ18. Φυσικά είχαμε στην διάθεση μας και διάφορα LED (Astera κλπ) που συμπληρώνανε στα εσωτερικά όπου χρειαζότανε.
Λόγω του ασπρόμαυρου και της ιστορίας εποχής δεν δώσαμε τόση σημασία στο χρώμα των φωτιστικών σωμάτων, όσο στην ποιότητα,στο τρόπο δηλ. που το φως επιδρούσε στα σκηνικά, στα κοστούμια και στους φακούς μας.
Κάμερα και φακοί, γιατί διάλεξες τα συγκεκριμένα
Φακούς είχαμε τους Bauch and Lomb Super Baltar σε συνδυασμό με την
Alexa mini LF.
Τους Super Baltar τους είχα δουλέψει ξανά με την mini αλλά αυτή την φορά έκανα ένα τεστ με την mini LF σε super35 mode και 1600 ISO με ασπρόμαυρο profile και ο συνδυασμός αυτός πιστεύω υποστήριξε καλά την ιστορία.
Λίγα λόγια τους άμεσους συνεργάτες σου, 1ος, 2ος AC, Gaffer, Grip
1ος AC Κυριάκος Μοσφιλιώτης. Έχουμε συνεργαστεί σε τουλάχιστον 10 ταινίες. Τα τεχνικά ζητήματα είναι πάντα απλά και σίγουρα με τον Κυριάκο και επιπλέον το αισθητικό του κριτίριο στο focus pulling είναι αξιοσημείωτο.
2ος ΑC Ζένιος Χρήστου. Τον Χρήστο τον γνώρισα όταν ήταν φοιτητής και ερχόταν στο σετ ως εκπαιδευόμενος . Πιστεύω πως αυτή η ταινία ήταν η τελευταία του ως 2ος,πλέον εργάζεται ως 1ος.
Gaffer, ο Μανώλης Χατζηκωσταντίνου με 3 ηλεκτρολόγους στην ομάδα του. Αρκετές ταινίες κάναμε μαζί αλλά αυτή ήταν η πρώτη μας συνεργασία ως φωτογράφος-gaffer. Κατάφερε από την αρχή να προσαρμοστεί στο ασπρόμαυρο και διεύθυνε την ομάδα του αποτελεσματικά δίνοντας ουσιαστικές λύσεις και προτάσεις.
Με ποιόν colorist συνεργάστηκες και πως βρήκες αυτή την συνεργασία
Colorist Πανίκκος Πετρίδης. Ο Πανίκκος ήταν μαζί μας στο τεστ και στις πρώτες μέρες γυρισμάτων μέχρι να είμαστε σίγουροι πως το υλικό ανταποκρίνεται σ’αυτό που θέλαμε. Τα υποφωτισμένα να είναι εκεί που πρέπει και τα highlights να είναι ελεγχόμενα εντός ορίων δυναμικής της κάμερας και μέσα στα αισθητικά πλαίσια που είχα ορίσει εγώ στο μυαλό μου. Μετά από αυτό το στάδιο , στο γύρισμα δεν αναλώνεσαι σε δεύτερες σκέψεις ή αμφιβολίες και επικεντρώνεσαι στην ουσία, στην εξιστόρηση. Kαθίσαμε μαζί στο coloring και “δέσαμε”, εξισορροπήσαμε το μονταρισμένο πια υλικό. Ουσιαστική και δημιουργική η συνεργασία μας με τον Πανίκκο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Camera: Arri Alexa LF
Arri Raw
Φακοί: Bausch and Lomb – Super Baltar
Aspect Ratio: 1.85:1
Σύνοψη
Το Africa Star ακολουθεί τρεις γενιές Κυπρίων γυναικών – μητέρας, κόρης και εγγονής – των οποίων η ζωή άλλαξε τραγικά από την υποταγή ενός άνδρα στον πειρασμό. Μαστιζόμενος από ενοχές για την πράξη του το 1945 και την αποτυχία του να επανορθώσει το 1967, ο άρρωστος πλέον υπερήλικας κάνει μια τελευταία προσπάθεια το 2008.
Σκηνοθεσία: Άδωνις Φλωρίδης
Σενάριο: Άδωνις Φλωρίδης
Φωτογραφία: Γιώργος Ραχματούλιν GSC
Μοντάζ: Στυλιανός Κωνσταντίνου |
Μουσική: Αντώνης Αντωνίου
Ηθοποιοί: Μαρίνα Μακρή, Λουκία Βασιλείου, Γιολάντα Χριστοδούλου, Έλενα Καλλινίκου, Νεόφυτος Νεοφύτου, Γιώργος Ευαγόρου |
Παραγωγή: Μάριος Πιπερίδης, Janine Teerling