GSC Award 2025 – Παρουσίαση των ταινιών που συμμετέχουν
“Arcadia” Κινηματογράφηση Κωνσταντίνος Κουκουλιός GSC
Το GSC έστειλε μια σειρά ερωτήσεων, εδώ οι απαντήσεις.
Με τι φώτα δούλεψες στην ταινία, δυο λόγια γιατί διάλεξες αυτά.
Τα φώτα που χρησιμοποιήσαμε στο Αρκάντια θα έλεγα πως δεν ήταν πολλά.
Βασιστήκαμε πολύ στο φυσικό φως και το ενισχύσαμε ή το μειώσαμε αναλόγως. Στο
σπίτι ανάβαμε συνήθως ΗΜΙ Μ18, Μ40 και 6Κ από έξω προς τα μέσα αν
χρειαζόμασταν ενίσχυση ή κατεύθυνση. Σε μεγάλες νυχτερινές σκηνές σε locations
όπως το φράγμα του Μαραθώνα και το δάσος του Σχινιά, φέραμε για λίγες μέρες ΗΜΙ
Μ90 & 12/18Κ σε cherry picker για να έχουμε την απαραίτητη απόσταση. Τα φώτα που
υπήρχαν μέσα στο σετ ήταν στην πλειοψηφία τους practicals με κάποιες εξαιρέσεις
(Astera Titan & Helios, Aputure MCs, και Αrri S60). Γενικότερα προσπαθήσαμε να
έχουμε όσο λιγότερα φώτα γίνεται μέσα στο σετ και να φωτίζουμε από όσο πιο μακριά
γίνεται. Είναι κάτι που που το ακολουθώ όσο μπορώ γιατί δίνει ταχύτητα και ρυθμό στο
γύρισμα, ελευθερία και άνεση στους ηθοποιούς και αυθορμητισμό για έξτρα πλάνα ή
κινήσεις.
Κάμερα και φακοί, γιατί διάλεξες τα συγκεκριμένα.
Όταν ένανα τα τεστ φακών στην Σόφια ήξερα ήδη πως θα είμαι ανάμεσα στους Canon
K35 και κάποια άλλη σειρά. Τους συνέκρινα με τους Master Primes, τους Super speeds
MKIII και τους Blackwing7. Αφού τράβηξα μερικά πλάνα εκεί γύρισα στην Αθήνα και
είδαμε το υλικό με τον σκηνοθέτη. Ο Γιώργος κι εγώ ψάχναμε μια μαλακή σειρά σε
contrast που να κρατάει ευκρίνεια και να έχει αρκετά focal lengths. Τελικά αποφασίσαμε
να πάμε με τους Blackwing7 Τ-Τuned γιατί μας άρεσε το πως μαλακώνουν την ευκρίνεια
στο δέρμα, ο τρόπος που διαχειρίζονται το flaring και τα focal lenghts (ειδικά το 37mm).
Για κάποια zoom που είχαμε προαποφασίσει ότι θα κάνουμε διαλέξαμε τους Angenieux
Optimo 15-40, 28-76 και 24-290 γιατί ταιριάζουν πολύ με τους Blackwing7 και μπορείς
να τους χειριστείς όπως θέλεις. Όταν είναι τελείως ανοιχτό το διάφραγμα γίνονται λίγο
πιο vintage, με ιδιαίτερα σφάλματα και βαρελοειδή παραμόρφωση στο bokeh και από το
2.8 ½ και μετά γίνονται πιο καθαροί και θυμίζουν Cooke S4 ή Master Primes. Τελικά
τους χρησιμοποιήσαμε και σε αρκετά άλλα πλάνα που δεν χρειαζόταν το zoom.
Λίγα λόγια τους άμεσους συνεργάτες σου, 1ος, 2ος AC, Gaffer, Grip
Δεν θα μπορούσα να είμαι πιο ευγνώμων για τους συνεργάτες μου στο Αρκάντια. Είχα
συνεργαστεί σχεδόν με όλους στο παρελθόν και τους προσέγγισα έναν έναν ξανά για να
είναι μαζί μας. 1ος βοηθός κάμερας ήταν ο Σταμάτης Κούρος που δουλεύουμε μαζί
πάνω από 10 χρόνια τώρα και τον εμπιστεύομαι απόλυτα. 2ος βοηθός κάμερας ήταν ο
Dimitar Skobelev από την Βουλγαρία, που τον γνώρισα στο camera test και αισθάνθηκα
πως είμαστε σε καλά χέρια. Ο Μάριος Καρβέλας έκανε εξαιρετική δουλειά σαν Video
Assist και camera trainee. Ο Κωνσταντίνος Χαρατζόγλου είναι και αυτός σταθερός
συνεργάτης (όσο καταφέρνω να τον βρίσκω), και σε αυτή την ταινία ταίριαζε πολύ γιατί
έχει μια φοβερή ικανότητα με τα πολύ αργά dolly in & out που χρειάστηκαν αρκετές
φορές. Ο Γιώργος Πετράκης ήταν στο steadicam και είμαι πολύ χαρούμενος γι αυτό. Δεν
είναι εύκολο να δίνεις την κάμερα σε κάποιον άλλον αλλά ο Γιώργος είναι εξαιρετικός
οπερατέρ. Με τον gaffer Στάθη Τσιάπα έχουμε κάνει κι άλλες μεγάλου μήκους στο
παρελθόν και κάναμε και μία ταινία μετά το Αρκάντια. Ο Στάθης φέρνει μεγάλη εμπειρία
στο σετ, έχει συνεχώς προτάσεις για οποιαδήποτε φωτιστική συνθήκη και είναι ιδιαίτερα
μεθοδικός στον προγραμματισμό του ώστε να είμαστε πάντα ένα βήμα μπροστά στα
στησίματα.
Με ποιόν colorist συνεργάστηκες και πως βρήκες αυτή την συνεργασία
ο color grading το κάναμε με τον Άγγελο Μάντζιο. Ο Άγγελος είναι πολύ ικανός colorist
και δεν είχαμε καμία αμφιβολία για αυτό. Είχαμε ετοιμάσει με τον Γιώργο κάποιες
αναφορές σε σχέση με το χρώμα, το κοντράστ και την υφή που ψάχναμε και ο Άγγελος
μας καθοδήγησε στο πώς θα το πετύχουμε. Περάσαμε 2-3 μέρες ψάχνοντας το look της
ταινίας και μετά το εφαρμόσαμε σε όλη την ταινία.
Κάτι που σου έλειψε και θα το ήθελες πολύ σε αυτή την ταινία.
Δεν μπορώ να πω πως έχω κρατήσει μια τέτοια σκέψη για το Αρκάντια. Ξέραμε τι
μπορούμε να έχουμε και τι όχι, ξέραμε τι ταινία πάμε να κάνουμε. Ούτε λίγες μέρες
γυρίσματος είχαμε ούτε μεγάλο περιορισμό σε εξοπλισμό. Η παραγωγή ήταν πάντα
σύμμαχος σε όλα και δεν είχαμε προβλήματα σε πράγματα που ζητούσαμε. Θα ήταν
ανακουφιστικό να έλεγα πως αν είχαμε το Α ή το Β, το αποτέλεσμα θα ήταν καλύτερο,
αλλά δυστυχώς ή ευτυχώς δεν μπορώ να το πω για την συγκεκριμένη ταινία. Μένω
χαρούμενος και περήφανος για ό,τι καταφέραμε όλοι μαζί συλλογικά.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Camera: Arri Alexa Mini
Arriraw Open Gate
Φακοί: Tribe7 Blackwing7
Aspect Ratio: 1.66:1
Σύνοψη
Ένα θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα αναστατώνει τη χειμωνιάτικη ραστώνη του τουριστικού θέρετρου. Ο Γιάννης κι η Κατερίνα καταφθάνουν σοκαρισμένοι για να αναγνωρίσουν το θύμα στο τοπικό νοσοκομείο. Μαζί αλλά και χωριστά, θα προσπαθήσουν να συνδέσουν κομμάτια του παζλ της ζωής που χάθηκε, ερχόμενοι αντιμέτωποι με μια σειρά από αναπάντεχες αποκαλύψεις. Και δεν είναι οι μόνοι. Στο απόκοσμο παραθαλάσσιο μπαρ της περιοχής, το Αρκάντια, η Κατερίνα θα συναντήσει μια αλλόκοτη συντροφιά από απροσδόκητους συνοδοιπόρους.
Σκηνοθεσία:Γιώργος Ζώης
Σενάριο:Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη, Γιώργος Ζώης
Διεύθυνση φωτογραφίας:Κωνσταντίνος Κουκουλιός GSC
Μοντάζ:Γιάννης Χαλκιαδάκης
Ήχος:Aleksandar Simeonov
Μουσική:Petar Dundakov
Ηθοποιοί:Βαγγέλης Μουρίκης, Αγγελική Παπούλια, Έλενα Τοπαλίδου, Νικόλας Παπαγιάννης
Παραγωγή:Foss Productions, Homemade Films
Παραγωγοί:Αντιγόνη Ρώτα, Μαρία Δρανδάκη, Στέλιος Κοτιώνης
Συμπαραγωγή:Red Carpet, ΕΚΚ
Συμπαραγωγοί:Veselka Kiryakova
Κοστούμια:Βασιλεία Ροζάνα
Σκηνικά:Έλένα Βαρδαβά
Φορμάτ:DCP
Χρώμα:Έγχρωμο
Χώρα Παραγωγής:Ελλάδα, Βουλγαρία
Έτος Παραγωγής:2024
Διάρκεια:99′