GSC Award 2025 – Παρουσίαση των ταινιών που συμμετέχουν
“Μαλδίβες” Κινηματογράφηση Έβαν Μαραγκουδάκης
Το GSC έστειλε μια σειρά ερωτήσεων, εδώ οι απαντήσεις.
Με τι φώτα δούλεψες στην ταινία, δυο λόγια γιατί διάλεξες αυτά.
Επιλέχθηκαν κυρίως ΗMI (M40, M18) και ψυχρά LED φώτα (Falcon Eyes, Astera). Ο βασικός λόγος πίσω από αυτό, είναι η ευαισθησία του DoubleX 7222 στα ψυχρά έναντι των ζεστών φώτων. Μέχρι και το -σχεδόν- μισό στοπ που κόβουν τα θερμά φώτα λόγω του κόκκινου spectrum που βγαίνει πιο μπροστά ήταν κάτι που θέλαμε να κερδίσουμε. Σαν φωτιστική υφή, επιλέχθηκαν σκληρά φώτα για να δημιουργήσουν τις ποιότητες που αναζητούσαμε στον κινηματογράφο των 50s και 60s.
Κάμερα και φακοί, γιατί διάλεξες τα συγκεκριμένα.
Το kit μας είχε μία Arriflex SR3, τους Zeiss Superspeeds t1.3, τον Zeiss 11-110 t2.2 και τον Optex 5,5mm t2. Ο σκηνοθέτης Daniel Bolda, ήξερε εξαρχής πως ήθελε να γυρίσει τις Μαλδίβες σε 16μμ και συγκεκριμένα το Κodak DoubleX 7222, συνεπώς η κάμερα ήταν μονόδρομος. Το ασπρόμαυρο φιλμ επιλέχθηκε κυρίως για να αφαιρέσει από το δάσος τις υφές που το ωραιοποιούν. Θέλαμε να κάνουμε το περιβάλλον με τον πρωταγωνιστή ένα, σα να είναι εγκώβισμένος για πάντα στο βουνό. Σε δεύτερη ανάγνωση, επιλέξαμε το συγκεκριμένο stock διότι είναι το παλαιότερο stock που παράγει μέχρι και σήμερα η Kodak, δίνοντας αυτό το διαχρονικό ασπρόμαυρο look. Οι φακοί μας ήταν κυρίως οι Superspeeds τραβηγμένοι στο t2 στους εσωτερικούς χώρους, και στο t4 στους εξωτερικούς. Οι συγκεκριμένοι φακοί διατηρούν έναν όμορφο, μαλακό και ταυτόχρονα ατελή χαρακτήρα, που βάσει της -φαντασιακής- αφήγησης, προσπαθήσαμε να μεταφέρουμε στην υφή της εικόνας μέσω αυτών των χαρακτηριστικών.
Λίγα λόγια τους άμεσους συνεργάτες σου, 1ος, 2ος AC, Gaffer, Grip
Η ταινία γυρίστηκε σε 14 μέρες, πράγμα που σημαίνει πως όλα τα departments έπρεπε να είναι καλά κουρδισμένα, πόσο μάλλον το camera/light. Ο Νίκος Σέμπος (1AC/ Focus Puller) αποτελεί βασικό μου συνεργάτη τα τελευταία χρόνια που μέσω της επαφής μας στα σετ, έχουμε αναπτύξει μία σχέσης που πολλές φορές δε χρειάζεται να κάνουμε εκτενείς συζητήσεις για να προετοιμαστούμε κατάλληλα. Ο Σίμον Πράσινος (2AC/Loader), ενώ είναι κι ο ίδιος φανταστικός πρώτος βοηθός ανήκει επίσης στην κατηγορία των ανθρώπων που έχουμε μάθει να δουλεύουμε σε γυρίσματα τα οποία χρειάζονται καθαρή επικοινωνία κι επαγγελματισμό. Οπότε ήμουν ιδιαίτερα τυχερός που δέχθηκε να έρθει στην ταινία ως δεύτερος και loader. Ο πραγματικός ήρωας, ήταν ο gaffer μας, Δημήτρης Μαυρογιάννης, ο οποίος πέταξε από το Λονδίνο στην Αθήνα για να φωτίσει την ταινία μόνος του. Νομίζω αν δεν ήταν ο Δημήτρης, δε θα υπήρχαν οι Μαλδίβες. Δεν ξέρω πόσο πιο απλά να το πω. Χρέη grip εκτελέσαν όλοι οι παραπάνω!
Με ποιόν colorist συνεργάστηκες και πως βρήκες αυτή την συνεργασία
Η συνεργασία στο grade έγινε με τον Γρηγόρη Αρβανίτη στην Αsterisk* post. Ο χώρος που διαθέτει η asterisk, με τον Γρηγόρη πίσω απο τα color wheels είναι πάντα απο τις πιο ευχάριστες εμπειρίες όταν έρχεται η ώρα να χρωματίσεις μια ταινία. Λόγω του ασπρόμαυρου, είχαμε την άνεση να κάνουμε 2-3 χρωματικές προσέγγισης με βάσει το contrast και τα tones, κι έτσι καταλήξαμε στο τωρινό look.
Κάτι που σου έλειψε και θα το ήθελες πολύ σε αυτή την ταινία.
Nομίζω πως αν έπρεπε να διαλέξω μεταξύ καλύτερου εξοπλισμού και περισσότερου χρόνου, θα διάλεγα για πάντα το δεύτερο. Σίγουρα μας έλειπαν πράγματα από άποψη gear, αλλά δε νιώσαμε ποτέ περιορισμένοι. Ή ακόμη καλύτερα, κάναμε τον περιορισμό κομμάτι της δημιουργικής διαδικασίας. Αν είχαμε την πολυτέλεια να προσθέσουμε 2-3 γυρισματικές μέρες ακόμα, με σκοπό να απλώσουμε τα γυρίσματα περισσότερο, σίγουρα δε θα έλεγα όχι!
Ότι άλλο θα ήθελες να μάθουμε.
Νομίζω έχει ενδιαφέρον να αναφέρουμε πως για 14 μέρες δεν είδαμε λεπτό υλικού που τραβήξαμε. Κάναμε ένα τεστ στην κάμερα με το Νίκο και το Σάμο λίγες μέρες πριν τα γυρίσματα, βεβαιωθήκαμε πως όλα είναι όπως πρέπει να είναι, κι από την πρώτη μέρα γυρίσματος μέχρι το wrap, πέρασαν περί τα 40 ρολλά απο την κάμερα χωρίς να ξέρουμε τι γίνεται. Το πρώτο υλικό, μας ήρθε την επόμενη μέρα του wrap ενώ ήμασταν με το σκηνοθέτη ακόμη στο βουνό. Από τα ομορφότερα συναισθήματα νομίζω που έχω βιώσει στην καριέρα μου μέχρι στιγμής!
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Camera: Arri SR 3
Φακοί: Zeiss Super Speed MK3 S16
Film Stock: Kodak Double X 7222
Kodak Vision 3 7219
Aspect Ratio: 1.66:1
Σκηνοθεσία:Ντανιέλ Μπόλντα
Σενάριο:Daniel Bolda
Διεύθυνση φωτογραφίας:Evan Μαραγκουδάκης
Μοντάζ:Νίκος Πάστρας
Ήχος:Ξενοφώντας Κοντόπουλος
Μουσική:Γιάννης Βεσλεμές
Ηθοποιοί:Αντώνης Τσιοτσιόπουλος, Δρόσος Σκώτης, Ανδρέας Μαριανός, Μπάμπης Μακρίδης
Παραγωγή:Filmiki SA
Παραγωγοί:Νικόλας Αλαβάνος, Daniel Bolda
Συμπαραγωγή:COSMOTE TV, EDELWEISS, ΕΚΚΟΜΕΔ | Με την υποστήριξη: Onassis Culture
Κοστούμια:Άννα Ζώτου
Σκηνικά:Βαγγέλης Κυρώζης
Φορμάτ:DCP
Χρώμα:Α/Μ
Χώρα Παραγωγής:Ελλάδα
Έτος Παραγωγής:2024
Διάρκεια:78′