
Screenshot
GSC Award 2025 – Παρουσίαση των ταινιών που συμμετέχουν.
Κινηματογράφηση Θοδωρής Μιχόπουλος GSC
Το GSC έστειλε μια σειρά ερωτήσεων, εδώ οι απαντήσεις.
1. Με τι φώτα δούλεψες στην ταινία, δυο λόγια γιατί διάλεξες αυτά.
Σε ό,τι έχει να κάνει με τα φώτα της ταινίας θα ήθελα να σταθώ σε δύο πράγματα.
Το ένα είναι τα καινούρια φώτα της πόλης. Όπως έχουμε όλοι παρατηρήσει τον τελευταίο καιρό έχουν αλλάξει τα φώτα της πόλης των δρόμων σε Led. Αυτό δημιουργεί σιγά-σιγά μία καινούργια αισθητική για το πως φαίνεται η πόλη των Αθηνών με αυτά τα φώτα μέσα από τις ταινίες.
Γυρίζοντας με φίλμ στην δικιά μου περίπτωση δημιούργησε μία πρωτόγνωρη αίσθηση τουλάχιστον στα δικά μου μάτια. Δεν θα πω εδώ αν μου άρεσε ή αν δε μου άρεσε αλλά σίγουρα θα πω ότι είχε ενδιαφέρον και είναι μια καινούργια εικόνα.
Σε ένα άλλο σημείο που θέλω να σταθώ είναι το skypanel s360.
Στα πλαίσια μία πολύ καλή συνεργασία που είχα με τον Τριαντάφυλλο Αθανασόπουλο και τους συνεργάτες του να μπορέσω σε μία νυχτερινή σκηνή να έχω ένα τέτοιο φωτιστικό σώμα. Τοποθετήθηκε στην ταράτσα ενός κτιρίου αρκετά ψηλά και αρκετά μακριά από τους ηθοποιούς, οι οποίοι ξεκινούσαν από πολύ πίσω και πήγαιναν προς το κτήριο. Η κάμερα είναι από πίσω τους και έτσι το φωτιστικό σώμα λειτουργούσε σαν back light. Τα αποτελέσματα πραγματικά ήταν εντυπωσιακά αφού το φωτιστικό σώμα αντιδρούσε πάρα πολύ όμορφα και πάρα πολύ ομοιόμορφα από τη μακρινή απόσταση μέχρι την κοντινή. Ακόμα είχε ένα πολύ όμορφο μαλακό φως που έπεφτε στα πρόσωπα . Το οποίο τα ευνοούσε πάρα πολύ και με πολύ διακριτικό τρόπο.
2. Κάμερα και φακοί, γιατί διάλεξες τα συγκεκριμένα.
Είχα την τύχη σε αυτήν την ταινία να δουλέψω με μια 416 ARRI camera . Παράλληλα με τις digital κάμερες αντίστοιχα λίγο-πολύ έχουν εξελιχθεί και οι διαδικασίες στα εμφανιστήρια και στα σκάνερ. Είχε πολύ ενδιαφέρον το πως αντιδρά το 500T στα νυχτερινά γυρίσματα. Σε συνδυασμό με το Τ 1,3 των φακών τα αποτελέσματα είχαν πολύ ενδιαφέρον και πολύ λυτρωτικά για την έκθεση. Θα καταλάβουν πολύ καλά τι λέω οι παλιότεροι. Κάθε φορά που ερχόταν υλικό από το εργαστήριο ήταν ένα δώρο. Φαντάζομαι δεν έχω να πω και πολλά γιατί διάλεξα αυτή την κάμερα. Διάλεξε μια φιλμ κάμερα. Νομίζω αξίζει να ευχαριστήσω το σκηνοθέτη και τους παραγωγούς μου που με στήριξαν σε αυτή την απόφαση.
3. Λίγα λόγια τους άμεσους συνεργάτες σου, 1ος, 2ος AC, Gaffer, Grip
Σε ό,τι έχει να κάνει με τους συνεργάτες μου. Στο πρώτο πράγμα που πρέπει να σταθώ, στο πρώτο πράγμα που οφείλω να σταθώ, είναι το focus. Όταν γυρίζεις με φιλμ κάμερα και μάλιστα πολλές φορές σε low light συνθήκες χρειάζεσαι έναν πολύ καλό focus puller.
Θα μου επιτρέψετε να πω ότι εκεί δεν υπάρχουν λόγια ή μπορείς ή δεν μπορείς είναι ζόρικα τα πράγματα και πολλές φορές συμβαίνουν και πράγματα αυτό που λέμε prima vista.
Είχα την τύχη λοιπόν να συνεργαστώ με το Γιάννη Ροζέα και να φύγει από πάνω μου ένα πάρα πολύ μεγάλο άγχος αυτό της εστίασης.
Δεν χρειάστηκε ποτέ να απολογηθώ στο σκηνοθέτη για τίποτα, ξέρετε πως είναι αυτά. Από την άλλη είχε δημιουργήσει ένα πολύ οργανικό camera team με αντίληψη και διακριτικότητα.
Gaffer ήταν ο Παναγιώτης Καγιούλης. Πραγματικά με βοήθησε πάρα πολύ.
Μπόρεσε απ’ την πρώτη στιγμή να αντιληφθεί τον τρόπο που δουλεύω και να προσαρμοστεί σε αυτόν. Και πάντα με ασφάλεια μιας και είχε πολλά κρεμάσματα πάνω για τους ηθοποιούς.
Επίσης πολύ μεγάλη βοήθεια για το κομμάτι το δικό μου αλλά πιστεύω και γενικότερα για την ταινία ήτανε το steadycam. Σε αυτό το κομμάτι συνεργάστηκα με τον Γιώργο Πετράκη. Εδώ πολλά λόγια δε χωράνε αν δει κάποιος την ταινία θα καταλάβει.
Τελος πάντων εννοώ ότι είχε μία πολύ σωστή κίνηση για την ταινία και για το σενάριο αυτό, το οποίο απαιτεί αντίληψη από τον οπερατέρ.
4. Με ποιόν colorist συνεργάστηκες και πως βρήκες αυτή την συνεργασία
Το color της ταινίας έγινε στο Παρίσι στη Γαλλία.
Μας έδωσε η γαλλική συμπαραγωγή 3-4 ονόματα και μαζί με το σκηνοθέτη επιλέξαμε αυτόν που θεωρούσαμε ότι θα είναι καταλληλότερος για την δικιά μας ταινία. Ο οποίος ήταν ο Thomas Debauve. Είχαμε μία πολύ καλή συνεργασία. Επειδή ήταν και ο σκηνοθέτης στο color είχε την ικανότητα να μπορεί να μεταφράσει τις δικές μου οδηγίες και αυτές του σκηνοθέτη και να μείνουμε και οι δύο ευχαριστημένοι .
5. Κάτι που σου έλειψε και θα το ήθελες πολύ σε αυτή την ταινία.
Μου έλειψε πολύ και θα ήθελα πολύ όλη η επεξεργασία του φιλμ να γίνει στη χώρα μου στην Ελλάδα. Θα ήθελα πάρα πολύ να υπάρχει ένα εργαστήριο που να μπορεί να εξυπηρετεί τέτοιες ταινίες. Και να έχω αντίστοιχους συνεργάτης σε αυτό το κομμάτι. Ξέρω ότι είναι πολύ δύσκολο το καταλαβαίνω αλλά είναι το μόνο πράγμα που μου έλειψε πραγματικά.
6. Ότι άλλο θα ήθελες να μάθουμε.
Ένα κομμάτι που πιστεύω ότι έχει ενδιαφέρον να μοιραστώ μαζί σας είναι το κομμάτι των ηθοποιών. Μιλούσαν στα παλαιστινιακά τη γλώσσα τους και επειδή συχνά αλλάζουν τα λόγια στις πρόβες δεν καταλαβαίναμε τι έλεγαν. Παρόλα αυτά όλο το συνεργείο σε όλα τα πόστα σε όλες τις ειδικότητες μπορούσε να αντιληφθεί λίγο πολύ αυτό που ήθελα να πουν. Ήταν κάτι που μου έκανε εντύπωση και κατάλαβα για άλλη μια φορά ότι η γλώσσα του σινεμά είναι μία!
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Camera: Arri 416 film 16mm
Φακοί: Zeiss 1,3 super speed
Stock film: Kodak 7219 500T
Aspect Ratio: 1.66:1
Σύνοψη
Αποκλεισμένα στην Αθήνα, δύο ξαδέρφια από την Παλαιστίνη, ο Σατίλα και ο Ρεντά, αναζητούν απεγνωσμένα έναν τρόπο να ξεφύγουν από την αβεβαιότητα και την εξαθλίωση. Ο Σατίλα ονειρεύεται να φτάσει στη Γερμανία και να ανοίξει ένα μικρό καφέ, ενώ ο Ρεντά, βυθισμένος στον εθισμό του, δυσχεραίνει τον δρόμο τους προς μια καλύτερη ζωή. Οι μικροαπάτες τους σύντομα μετατρέπονται σε επικίνδυνα σχέδια, με τα ηθικά τους όρια να δοκιμάζονται σκληρά. Ο Μάχντι Φλάιφελ, με μια στιβαρή σκηνοθετική ματιά χτίζει μια ιστορία επώδυνου ρεαλισμού, με τους χαρακτήρες του να κινούνται μεταξύ ελπίδας και απελπισίας. Διατηρώντας μια βαθιά ανθρωπ στική προσέγγιση, το φιλμ μιλά για την ανθρώπινη ανάγκη για αξιοπρέπεια και ζωτικό χώρο πέρα από ευκολίες και κλισέ. Με ένταση που θυμίζει θρίλερ και με μια μύχια αλήθεια που αντηχεί τη γλώσσα ενός τρυφερού νεορεαλισμού, το φιλμ αγγίζει βαθιά τον θεατή. Μέσα από τη διαδρομή τους σε μια καθημερινότητα σημαδεμένη από την προσφυγιά, οι ήρωές του αναδεικνύονται όχι απλώς ως θύματα της τύχης τους, αλλά ως ζωντανοί άνθρωποι που παλεύουν απέναντι σε μια αδυσώπητη πραγματικότητα, διεκδικώντας την ύπαρξή τους σε έναν κόσμο που μοιάζει να μην έχει καμία θέση γι’ αυτούς.
Σκηνοθεσία:Μάχντι Φλάιφελ
Σενάριο:Mahdi Fleifel, Fyzal Boulifa, Jason McColgan
Διεύθυνση φωτογραφίας:Θοδωρής Μιχόπουλος GSC
Μοντάζ:Halim Sabbagh
Ήχος:Steve Bond, Martin Hernandez
Μουσική:Nadah El Shazly
Ηθοποιοί:Mahmood Bakri, Aram Sabbagh, Αγγελική Παπούλια, Mohammad Alsurafa, Mouataz Alshalton, Mohammad Ghassan, Monzer Reyahnah
Παραγωγή:Inside Out Films, Nakba Filmworks
Παραγωγοί:Geoff Arbourne, Mahdi Fleifel
Συμπαραγωγή:Salaud Morisset, Salaud Morisset Deutschland, Homemade Films, Studio Ruba
Συμπαραγωγοί:François Morisset, Μαρία Δρανδάκη, Layla Meijman, Maarten van der Ven
Κοστούμια:Κωνσταντίνα Μαρδίκη
Σχεδιασμός παραγωγής:Ιωάννα Σουλελέ
Executive producer:Elisa Van Waeyenberge, François De Villers, Frank Barat, Sawsan Asfari
Φορμάτ:DCP
Χρώμα:Εγχρωμο
Χώρα Παραγωγής:Ηνωμένο Βασίλειο, Παλαιστίνη, Γαλλία, Ελλάδα, Ολλανδία, Γερμανία, Κατάρ, Σαουδική Αραβία
Έτος Παραγωγής:2024