
Screenshot
GSC Award 2025 – Παρουσίαση των ταινιών που συμμετέχουν
“Το Ποτάμι” Κινηματογράφηση Χριστίνα Μουμούρη GSC
Το GSC έστειλε μια σειρά ερωτήσεων, εδώ οι απαντήσεις.
Με τι φώτα δούλεψες στην ταινία, δυο λόγια γιατί διάλεξες αυτά.
Η ταινία γυρίστηκε τον Αύγουστο, στο απόγειο του καλοκαιριού. Τα ημερήσια εξωτερικά πλάνα στον οικισμό γυρίστηκαν σε δύο διαφορετικές τοποθεσίες, με χρονικό διάστημα μιας εβδομάδας μεταξύ τους. Τα ηχοπετάσματα στον Γέρακα και το φόντο του οικισμού στον Κορυδαλλό. Φροντίσαμε με τον Α’ βοηθό σκηνοθέτη να ομαδοποιήσουμε τις σκηνές με τρόπο που να μας επιτρέπει να διατηρήσουμε σταθερό το φωτιστικό ρακόρ, ελαχιστοποιώντας τις αναγκαίες προσαρμογές. Σχεδιάσαμε τα πλάνα με τον ήλιο κόντρα, χρησιμοποιώντας αρνητικό και ανακλάσεις για να δημιουργήσουμε ένα φυσικό, αλλά ελεγχόμενο κοντράστ, τόσο όσο απαιτείτο από την ατμόσφαιρα της κάθε σκηνής. Για τα εσωτερικά γυρίσματα, συνεργαστήκαμε στενά με την Όλγα Λεοντιάδου, τη Production Designer της ταινίας, για να δημιουργήσουμε μια συγκεκριμένη ατμόσφαιρα βασισμένη στα practical φώτα των χώρων. Χρησιμοποιήσαμε εξοπλισμό όπως Astera Titan και Nyx, SkyPanel, HMI 1200, Par 64 και Falcon Eyes. Χρησιμοποιήσαμε και άλλα φωτιστικά σώματα εκτός λίστας με την βοήθεια του ευρηματικού μας Gaffer…J
Κάμερα και φακοί, γιατί διάλεξες τα συγκεκριμένα.
Η επιλογή βασίστηκε στην εμπιστοσύνη μου στον σένσορα της ARRI, που θεωρώ κορυφαίο στην ψηφιακή κινηματογράφηση. Χρησιμοποιήσαμε την αγαπημένη και αξιόπιστη Alexa Mini, σε συνδυασμό με φακούς Ultra Primes. Αρχικά είχα στο μυαλό μου τους Canon K35, ωστόσο…
Λίγα λόγια τους άμεσους συνεργάτες σου, 1ος, 2οςAC, Gaffer, Grip
Συνεργάστηκα άψογα με τον Σπύρο Κοντορουχά (Focus Puller), την Ελπίδα Κοντογιάννη (2η AC) και τον Κωνσταντίνο Δρακάτο (DIT). Παρόλο που ήταν η πρώτη φορά που συνεργάστηκαν σε ταινία, οι τρεις τους σχημάτισαν έναν απόλυτα συντονισμένο μηχανισμό, έναν «ελβετικό σουγιά» που έδινε ακρίβεια και ασφάλεια σε κάθε πλάνο.
Ο Σάκης Κιούσης, ο Gaffer της ταινίας, ήταν ο πραγματικός «Μάγος του Οζ»! Η ευρηματικότητά του με ξεπερνούσε συνεχώς, αλλά και με ξεκούραζε, καθώς μπορούσα να βασιστώ απόλυτα στις λύσεις του. Παρόλο που η ταινία είχε περιορισμένο εξοπλισμό, ο Σάκης, με τη δημιουργικότητα και την προσαρμοστικότητα του, έκανε το αδύνατο δυνατό. Μαζί του στα «decks» ήταν ο Ηλίας Μιχελής, η πιο χαμογελαστή «καλημέρα» στο πλατό, προσφέροντας θετική ενέργεια ακόμα και στις πιο κουραστικές βάρδιες.
Την πρώτη βδομάδα είχα δίπλα μου και τον Ηρακλή Μητρόπουλο, που με τις «ευλογίες» του έδωσε μια ακόμα δόση σιγουριάς σε κάθε διαδικασία.
Με ποιόν colorist συνεργάστηκες και πως βρήκες αυτή την συνεργασία
Η ταινία ήταν συμπαραγωγή με την Ιταλία, και μέρος της χρηματοδότησης είχε προοριστεί ειδικά για το color grading. Είχα την τύχη να συνεργαστώ ξανά με τον Nazzareno Neri, τον οποίο γνώριζα από ένα προηγούμενο project στην Ιταλία και στον οποίο εμπιστευόμουν με κλειστά μάτια.
Δουλέψαμε εξ αποστάσεως κατά 80%, μια διαδικασία που δεν θα έλεγα ότι ήταν εύκολη — ούτε για μένα, ούτε γι’ αυτόν! Παρόλα αυτά, η επαγγελματική μας συνεννόηση και η προηγούμενη κοινή εμπειρία μας βοήθησαν να πετύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Κάτι που σου έλειψε και θα το ήθελες πολύ σε αυτή την ταινία.
Θα ήθελα λίγο χρόνο περισσότερο στο Color Grading μαζί με τον σκηνοθέτη… και να μην ζεσταίνονται οι μπύρες τόσο γρηγορά τα βράδια που βγαίναμε μετά το wrap!
Ότι άλλο θα ήθελες να μάθουμε.
Οι ταινίες γίνονται από τους ανθρώπους… και στην συγκεκριμένη μαζευτήκαν σοβαρές δυνάμεις. Σε δύσκολες συνθήκες, ένα συνεργείο, μια ομάδα επαγγελματιών, έδειξε για άλλη μια φορά τι σημαίνει αφοσίωση.
Νιώθω ευγνώμων.
Fuck AI
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Camera: Arri Alexa Mini
Φακοί: Ultra Primes
Aspect Ratio: 1:1,85
Σύνοψη
Αυτό που αποκαλείται «πρόοδος» για εκείνον, είναι απειλή για εκείνη. Ένα τροχαίο ατύχημα τους φέρνει κοντά. Η οργασμική γεύση των Nuggets ακόμη πιο κοντά. Αλλά χρειάζονται πολλά περισσότερα για να είναι μαζί.
Σκηνοθεσία:Χάρης Ραφτογιάννης
Σενάριο:Χάρης Ραφτογιάννης, Νίκος Λερός
Διεύθυνση φωτογραφίας:Χριστίνα Μουμούρη GSC
Μοντάζ:Νίκος Βαβούρης
Ήχος:Valerio Tedone
Μουσική:Daniela Savoldi
Ηθοποιοί:Μάκης Παπαδημητρίου, Στεφανία Σωτηροπούλου, Ilire Vinca, Χάρης Φραγκούλης
Παραγωγή:View Master Films
Παραγωγοί:Γιώργος Κυριάκος, Έφη Σκρομπόλα, Βασίλης Τζανίδης, Ελένη Κοσσυφίδου
Συμπαραγωγή:Ombre Rosse Film Production, Mitos Productions, ΕΚΚ, EKOME, ΕΡΤ, Italian Ministry of Culture, Kosova Cinematography Center
Συμπαραγωγοί:Andrea Di Blasio, Luca Cabriolu, Eshref Durmishi, Χριστίνα Κατσιαδάκη, Χάρης Ραφτογιάννης, Σωτηρία Μαρίνη
Κοστούμια:Γεωργία Μπούρα
Σκηνικά:Όλγα Λεοντιάδου
Μακιγιάζ:Fiona Abdulahu
Φορμάτ:DCP
Χρώμα:Έγχρωμο
Χώρα Παραγωγής:Ελλάδα, Ιταλία, Κόσοβο
Έτος Παραγωγής:2024
Διάρκεια:94′