OSCARS 2014: ΕΙΝΑΙ ΠΟΤΕ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΧΑΣΕΙ ΤΟ ΟΣΚΑΡ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΤΟ «GRAVITY»;
Από το Flix
Καμία αγωνία για τα βραβεία του Σωματείου Διευθυντών Φωτογραφίας της Αμερική. Το βραβείο πήγε ακριβώς εκεί που άξιζε και εκεί που θα πάει με σιγουριά το Οσκαρ.
Με συνοπτικές διαδικασίες – αφού δεν υπήρχε άλλο πιο φαβορί – ο Εμανουέλ Λουμπέτσκι κέρδισε το βραβείο της Καλύτερης Φωτογραφίας της χρονιάς από το Σωματείο Διευθυντών Φωτογραφίας της Αμερικής για το επίτευγμά του στο «Gravity» του Αλφόνσο Κουαρόν, φτάνοντας αισιώς τα τρία βραβεία του Σωματείου μετά τα «Παιδιά των Ανθρώπων» και το «Δέντρο της Ζωής».
Ο Λουμπέτσκι, ένας από τους πλέον πιο περιζήτητους διευθυντές φωτογραφίας στο Χόλιγουντ, μόνιμος συνεργάτης του Κουαρόν αλλά και του Τέρενς Μάλικ, είναι και το αδιαφιλονίκητο φαβορί για την ίδια κατηγορία και στα φετινά Οσκαρ, αφού απέχει «έτη φωτός» από τους συνυποψήφιούς του Μπρούντο Ντελμπονέλ για το «Inside Llewyn Davis», Φιλίπ Λε Σουρντ για το «The Grandmaster», Ρότζερ Ντίκινς για το «Prisoners» και τον δικό μας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ για το «Nebraska» του Αλεξάντερ Πέιν.
Βραβεία στην τελετή του Σωματείου Διευθυντών Φωτογραφίας της Αμερικής κέρδισαν και ο Τζόναθαν Φρίμαν για το «Game of Thrones» (επεισόδιο: «Valar Dohaeris») και οι Λούκας Ζαλ και Ριζάρντ Λεντσέβσκι για το «Ida» του Πάβελ Παβλικόφσκι.
O Εμανουέλ Λουμπέτσκι γεννήθηκε το 1964 στο Μεξικό και η φιλμογραφία του απαριθμεί μια σειρά διαφορετικών αλλά υπέροχα φωτογράφημενων ταινιών: το «Like Hot Water on Chocolate» του Αλφόνσο Αράου (1992), το «Reality Bites» του Μπεν Στίλερ (1994), το «Sleepy Hollow» του Τιμ Μπάρτον (1999), το «Ali» του Μάικλ Μαν (2001), ολόκληρη τη φιλμογραφία του Αλφόνσο Κουαρόν και όλες τις ταινίες του Τέρενς Μάλικ από το «Δέντρο της Ζωής» και μετά.
Η υποψηφιότητα για το Οσκαρ Φωτογραφίας για το «Gravity» είναι η έκτη του και σίγουρα η τυχερή.