GSC Award 2025 – Παρουσίαση των ταινιών που συμμετέχουν“Κυνήγι” Κινηματογράφηση Θάνος Λυμπερόπουλος
Το GSC έστειλε μια σειρά ερωτήσεων, εδώ οι απαντήσεις.
- Με τι φώτα δούλεψες στην ταινία; Δυο λόγια γιατί διάλεξες αυτά.
Στο «Κυνήγι», επιδιώξαμε ένα νατουραλιστικό look. Για τα εσωτερικά πλάνα, μαζί με την Πηνελόπη Βαλτή, η οποία σχεδίασε τα σκηνικά, εντάξαμε practical lights στο χώρο, ώστε είτε να τα χρησιμοποιούμε για φωτισμό (πορτατίφ, λαμπατέρ, σκάφες για φώτα φθορίου κλπ.), είτε να έχουμε ένα motivation για να χρησιμοποιήσουμε πρόσθετα φώτα. Αυτά ήταν συνήθως μικρού μεγέθους LED, όπως Aputure F21, LS60, MC, συν ένα παλιό σετ Dedo lights.
Για τα εξωτερικά γυρίσματα ή τα daylight σε χώρους, χρησιμοποιήσαμε πολύ το φυσικό φως, με πολύ negative fill γεμίζοντας κάποιες φορές με ένα Aputure 600d.
2. Κάμερα και φακοί; Γιατί διάλεξες τα συγκεκριμένα.
Για κάμερα χρησιμοποιήσαμε την Alexa Mini, η οποία ήταν ιδανική για το project. Η υφή της εικόνας και το color science ταίριαζαν με αυτό που είχε στο μυαλό του ο σκηνοθέτης, Χρήστος Πυθαράς (ειδικά στα γήινα χρώματα, όπως το καφέ και το πράσινο). Επίσης, έχοντας κατά νου να γυρίσουμε την ταινία σε φορμά 4:3, εκμεταλλευτήκαμε στο έπακρο το open gate του αισθητήρα.
Οι φακοί που χρησιμοποιήσαμε ήταν το ζευγάρι Angenieux EZ-1 (30-90mm) και EZ-2 (15-40mm) σε S35 T2. Επιλέξαμε αυτούς τους φακούς για το ανεπιτήδευτο look τους και την ευκολία να αλλάζουμε γρήγορα focal lengths, γιατί τόσο ο πρωταγωνιστής δεν ήταν επαγγελματίας ηθοποιός, όσο και πολλές σκηνές με ζώα απαιτούσαν ταχύτητα και ευελιξία.
3. Λίγα λόγια για τους άμεσους συνεργάτες σου (1ος, 2ος AC, Gaffer, Grip).
Τι θα έκανα σε αυτή τη ζωή χωρίς τη Δήμητρα Πετμεζά! Κουβάλησε την ταινία μόνη της, αφού λόγω budget δεν είχαμε 2ο AC (τα καθήκοντα DIT ανέλαβε ο Γιώργος Καραλιάς, ο οποίος διαχειρίστηκε την παραγωγή). Είχε επίσης μεγάλο καλλιτεχνικό input στην ταινία, όπου τα φλου και τα out of focus πλάνα ήταν πολύ σημαντικά για τη δραματουργία της. Έτσι, η οξυδέρκεια και η αίσθησή της στο ρυθμό της σκηνής έκαναν το focus pulling έναν άλλον χαρακτήρα.
Το συνεργείο μας ήταν γενικά μικρό, οπότε ανά περίσταση συνεργάστηκα με τον Σπύρο Αγγελόπουλο στα γυρίσματα στην Αθήνα και με τον Γιώργο Τσεσμετζή (ο οποίος ήταν και οδηγός βαν) και τον Παναγιώτη «Φου» Μπελεσιώτη στο Σόπι. Είμαστε φίλοι με όλα τα παιδιά και δε μπορώ να το δω αντικειμενικά, αφού το σημαντικό ήταν ότι κάθε βράδυ μετά τα γυρίσματα…του αλλάζαμε τα φώτα. Οπότε όλα υπέροχα.
- Με ποιόν colorist συνεργάστηκες και πώς βρήκες αυτή τη συνεργασία;
Μάνθος Σάρδης. A10 είναι το όνομα της εταιρίας του και η βαθμολογία που παίρνει για τη δουλειά που έκανε. Έσκυψε με αγάπη πάνω στην ταινία, δημιούργησε ένα φανταστικό film look, με μια αίσθηση S16 χωρίς όμως να φαίνεται υπερβολικό ή στυλιζαρισμένο. Έδεσε την ταινία φέρνοντας κοντά πλάνα που, με τα παιχνίδια του καιρού (κυρίως τα σύννεφα), θα ήταν εκτός αισθητικής της ταινίας αν δεν έκανε τα μαγικά του. Επιπλέον, κάποιες σεκάνς (την εναρκτήρια και τις ονειρικές) τις είχε τραβήξει μόνος του ο Χρήστος (Πυθαράς) με μια Sony A73 και με τον Μάνθο βρήκαμε τρόπο να τις δέσουμε αρμονικά στην ταινία. Οι κολορίστες μας κάνουν καλύτερους και πρέπει να τους αγαπάμε.
- Κάτι που σου έλειψε και θα το ήθελες πολύ σε αυτή την ταινία.
Σε μια ανεξάρτητη, οριακά αυτοχρηματοδοτούμενη ταινία, τα χρήματα είναι λίγα, άρα ο χρόνος και το προσωπικό είναι περιορισμένα. Πάντα θέλουμε λίγο παραπάνω χρόνο για να φωτίσουμε, ή σκεφτόμαστε ότι αν είχαμε έναν ακόμα ηλεκτρολόγο και έναν grip μαζί με μερικά HMI, θα μπορούσαμε να κάνουμε και αυτό και εκείνο. Ωστόσο, στο τέλος της ημέρας, ο στόχος είναι να ολοκληρωθεί η ταινία, να παίξουν οι ηθοποιοί και να πούμε μια ιστορία με τα μέσα που έχουμε. Με ό,τι ξέρουμε, όσοι είμαστε και ό,τι έχουμε, προσπαθούμε να βγάλουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, και νομίζω το πετύχαμε σε αυτή την ταινία.
- Ό,τι άλλο θα ήθελες να μάθουμε.
Κάτι που δεν ξέρει και δεν κατάλαβε ούτε ο σκηνοθέτης, χάρη στην ψυχραιμία μας με τον Φου. Ξυπνάμε 3:30 το βράδυ, να οδηγήσουμε μία ώρα για να είμαστε στο δάσος της Φολόης πριν ξημερώσει, ώστε να κάνουμε ένα πλάνο που βγάλαμε με την Sony A7s3 στα 12.800 ISO μέσα στη νύχτα, με το πρώτο φως που αχνοφαίνονταν στον ορίζοντα. Ο Γιάννης (Μπελής) περπατάει και είναι σκιά, ένα με τα μαύρα κλαδιά των δέντρων.
Ήταν το μοναδικό πλάνο που κάναμε με αυτή την κάμερα και κανείς δεν είχε ασχοληθεί ιδιαίτερα μέσα στην αναστάτωση των ημερών και το…βραδινό ξύπνημα, με το να φορτίσει τις μπαταρίες της. Είναι 2 λεπτά πριν σκάσει ο ήλιος (έχουμε ένα παράθυρο 5 λεπτών μέχρι να βγει πιο ψηλά και να χαλάσει το ύφος). Βάζω μία μπαταρία που έχει 3%, η άλλη 5% και η τρίτη είναι νεκρή. Ο Φου πιάνει ένα power bank, τις βάζουμε να φορτίσουν όσο μπορούν, στην κάμερα έχουμε 5% και προχωράμε. Το είχαμε βρει σε ρεπεράζ το πλάνο με τον Χρήστο και ξέραμε ακριβώς τι θέλουμε. Έχω πάρει θέση, έχω πάνω-κάτω το καδράρισμα, αλλά κρατάω τη μηχανή κλειστή. Ήταν follow shot με gimbal. Ο Χρήστος φωνάζει ότι δεν έχει μόνιτορ, αλλά δεν πειράζει, ανοίγω, speed, προχωράει ο Γιάννης, τον ακολουθώ, 2% η μπαταρία, cut, αρχικές. Ο Φου έρχεται κρυφά και μου δίνει μία άλλη μπαταρία που είχε φτάσει 5-6%. Αλλάζω, πάμε για άλλη μία λήψη. Επαναφορά, αλλαγή μπαταρίας pit stop και μία τρίτη λήψη, είχαμε το πλάνο, μπήκε στην ταινία, κανείς δεν κατάλαβε τίποτα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Camera: Arri Alexa Mini
Open gate 3.4 Raw
Φακοί: Angenieux EZ zoom 15-40mm & 30-90mm
Red 300mm
Aspect Ratio: 4:3
Σύνοψη
Ο Γιάννης, ένας μοναχικός σιδεράς, βρίσκει ευχαρίστηση στο κυνήγι. Ο διπλανός του γείτονας, ο Ηλίας, κακομεταχειρίζεται τον σκύλο του. Ενόσω ο Ηλίας δουλεύει τα βράδια σεκιούριτι, ο σκύλος μένει κλεισμένος στο μπαλκόνι, κλαίγοντας και γαβγίζοντας ασταμάτητα. Όταν ο Γιάννης χάσει την από χρόνια αποξενωμένη μητέρα του, η σύγκρουση με τον Ηλία μοιάζει αναπόφευκτη.
Σκηνοθεσία:Χρήστος Πυθαράς
Σενάριο:Χρήστος Πυθαράς
Διεύθυνση φωτογραφίας:Θάνος Λυμπερόπουλος
Μοντάζ:Πάνος Βουτσαράς
Ήχος:Αλέξης Κουκιάς, Βάλια Τσέρου
Μουσική:Ντίνος Τσέλης, Άννα Κομιανού
Ηθοποιοί:Γιάννης Μπελής, Βασίλης Αναστασίου, Μελέτης Γεωργιάδης, Βασιλική Δέλιου, Σωτήρης Τσακομίδης, Χρύσα Αγγελοπούλου, Κωστής Τσακομίδης
Παραγωγή:Art Renegade
Παραγωγοί:Χρήστος Πυθαράς
Συμπαραγωγή:ΕΚΚ, ΕΡΤ, RentPhotoVideo
Κοστούμια:Σοφία Florida Βάσο
Σκηνικά:Πηνελόπη Βαλτή
Μακιγιάζ:Όλγα Πάτσιου
Φορμάτ:DCP
Χρώμα:Έγχρωμο
Χώρα Παραγωγής:Ελλάδα
Έτος Παραγωγής:2024
Διάρκεια:73′